Çocukların pandemi sürecinin de etkisiyle artan ekran bağımlılığını geçmişten günümüze gelen oyunlar ve oyuncaklar ile en aza indirgemek, bu sürece aileleri de işin içine katarak ekrandan uzaklaştırmak, kaliteli vakit geçirerek aile içi iletişimi arttırmak ve çocukların oyun kurma becerisini geliştirmek amacıyla projemizi oluşturduk. Proje ile öğrencilerin bilişsel, dil, motor, sosyal ve duygusal alanda çok yönlü gelişmesini desteklemek, ekran bağımlılığını azaltmak, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek için etkinlikler yapılacaktır. Proje yaklaşık olarak üç ay sürecektir. Proje de eski oyun ve oyuncakların tanıtımı yapılarak, ailelerle beraber planlanan etkinlikler uygulanacaktır. Öğrenciler bu süreçte ilk olarak eski oyun ve oyuncakları aileleri ile araştıracaklar, sonrasında eski oyun ve oyuncaklar ile ilgili planlanan etkinliklerin sınıf içinde uygulaması yapılacaktır. Sürecin sonunda her aileden bir oyun ve oyuncak üretmeleri, ürettikleri oyun ve oyuncağı; tanıtıcı bir afiş, sunum, vb şekilde tanıtmaları, sonrasında uygulama yapmaları beklenmektedir. Süreçte beklenen öğrenmeler sağlanırsa çocukların ve ailelerin ekran bağımlılığını azaltarak oyun ve oyuncak tercihlerini değiştirmek, değişen tercihler sonucunda da gelişimleri üzerindeki etkilerini görmek, bu sayede çocukların oyun kurma ve yaratıcı düşünme becerilerini artırma bunun sonucunda birçok alanda gelişimlerini desteklemeyi hedefliyoruz.
PROJE ORTAKLARI
SAKARYA ERENLER ZİNNET DİLMEN ANAOKULU
BURSA OSMANGAZİ NERMİN ŞANKAYA ANAOKULU
TEKİRDAĞ ÇERKEZKÖY TEPE ANAOKULU
KIRKLARELİ ATATÜRK ANAOKULU
ANTALYA MURATPAŞA SELİM KAZAK ANAOKULU
BALIKESİR BANDIRMA 100. YIL İLKOKULU
ŞANLIURFA TÜTEN İLKOKULU
YOZGAT AYDINCIK BAYDİĞİN İLKOKULU
BALIKESİR GÖNEN HASANBEY İLKOKULU
European Higher School of Economics and Management, Romania
Gradinita cu Program Prelungit „lnocenta", Gaesti Romania
JDG”VeseIi Cvetovi” , Skopje, North Macedonia
Ayrıca okulumuz İngilizce öğretmeni Betül ÖzerDurak'a projemiz kapsamında yapmış olduğu desteklerden dolayı teşekkür ederiz.